tisdag 8 augusti 2017

Just nu och snart

Jag har min sista semestervecka och läser Harry Potter och den flammande bägaren. Har inte ens minsta koll på för vilken gång i ordningen. Tänkte att jag kanske skulle utnyttja semestern till att läsa andra böcker, att vara produktiv. Men sedan tänker jag också att jag faktiskt inte läser för att vara duktig. Det är kanske tillfällen som den här som det passar extra bra. Då livet är lite på paus. Kan spendera dagar i sängen och bara plöja igenom en gammal vän. Det känns så fint. 


Brukar alltid tänka på hösten som en nystart. Faktiskt nästan mer än nyår. Men denna hösten känns det lite extra nytt och spännande. Ska nämligen fördela en del av min tjänst till skolbibliotek. Så det kommer bli mycket läsande av barn- och ungdomslitteratur för mig. Har läst lite emellanåt, eftersom jag har barnfokus på folkbiblioteket jag jobbar på. Men har en känsla av att det kommer krävas mer än så på skolan för att hänga med. 

Hur ser din höst ut? 

2 kommentarer:

  1. Låter som en trevlig höst, och kul att få vara på skolbibliotek också :) Själv ska jag påbörja sista året på min B&I-master och helgjobba på folkbibliotek.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det ska bli roligt! :) Vad kul med en fellow bibliotekarie, hej! :D

      Radera